Teman Seperjuangan

Monday, May 23, 2011

'Adikku Sudah Sampai'

salam...
arini aku bz jp g mnyambut adik2 aku yg bru mlapor masuk arini...huh..terburn cuti aku 3 ari...xpela...
'cyg' adik kn...hahahaha..
aku dltakkn di dlm group yg menguruskn pengangkutan.hehehe...skop keje snang jer,just amek BPK ni dr check point yg ditetapkn n bwk ke UPNM.so,kitorg kne standby amek budak2 baru ni kt TBS..

tau x TBS 2 pe??

xnk la aku gtau,g la cari sndri...sume nk kne suap,payah la..

bgun awl pagi kot...smata2 nk amek adik baru

group pengangkutan

bgaya sakan di dlm bas
kitorg sampai kt TBS lbh krg kul 8 lbh..slps 2 kitorg dpcahkn kpd kmpuln2 kcil n mnunggu kt check point,antaranya kt KTM,LRT n TBS..aku bnaseb baek dpt kt TBS,hahaha..sejuk kot..ksian kt mber2 aku yg mjagte kt tmpt pns..hahaha concern jp (bajet jer..)
bce paper dlu,amek tau keadaan semasa




kitorg tggu dr kul 8 smpai kul 12.30,yg dtg de la 2-3 org..cisss...pnt gler mnunggu..last2 sume skli bkmpul kt tmpt hentian bas,n just tggu diorg smpai...da fedup da nk stay kt check point 2 lme2..

bila da boring..si comel beraksi

selamat datang ke...... bas UPNM,hahaha

"aku suda bosan" kata Bani

posing dpn banner pn jadila..
sume bdk2 spttnye akan dhntar mgunakn bas...tp,ble selai-selai yg dtg..n waktu pdftrn pn da nk abes,so,tpkse la diorg dhntr mgunakn keta plak..elyas hensem tuu...

ni la bas nye...

yeah!!posing dpn bas..
bile de bas..mst la de drebarnye..yela,xkn xdde drebar kot...bas berhantu ke??hahaha

ni la drebarnye..hensem x?
sblm berangkat blk,kitorg dijamu mkanan free yg dsponsor...pe menunye??jgn tnye..pham..hahaha

bajet ala2 kandid..
slps 2 kitorg gerak pulang ke UPNM..mber2 grup da ilang pastu,aku stay jp,knun2 nk usha line kt sane..hahaa..mmg pnuh ngn segala umat mnusia kt situ...dpt gak la aku tgk ksebokn2 mber2 aku yg len wt keje, muke adik2 yg blur,excited,pening..n sgale mcm stail...hahaha

kt dpn blok satria,blok yg drmpas,huhuhu

mber aku yg jge bhgian pdftarn

aksi org muke penat..(penat ke?)

nk gak posing...nga bwk brg 2..
hanan dtugaskn bhagian pendaftaran,kalo x slh la..kalo slh,tlg la btlkn..tq..

hanan
melalui pemerhatian aku..kbykn budak2 baru msuk ni sumenye bsmgt waja,tekal,etc....hahaha...lps ni x tau la nseb korg cmne..ilang la smgt2 tu nti...hehehe..abg2 snior korg akn mmastikn korg mdpt 'ksih syang' yg secukupnye...hahaha(glak jhat ckt)..

adikku mlangkah dgn pnuh yakin,hahaha..

sokongan drpd adik utk abg yg akan mneruskn hidup kt UPNM

antara keluarga yg hadir
percayalah...kehidupan UPNM ni,wlaupn x semenarik khidupn kt luar,tp de gak keindahannya yg x dpt dhayati ngan org2 yg biasa...hahaha..

siyesly,diorg mdpt lyanan yg ckup istimewa drpd ape yg pnh aku rse time mdftr msuk disini dlu...da la,xnk la aku cter cmne aku dftar msuk...

brg2 layout tsedia dr awl..ksut siap da de saiz da

bilik diberi mngikut nama

antara brg2 layout
yela,da puas usha blik..meh tgk bgunan plak..hahaha..xkn nk tgk bilik xde bgunan plak

arip ngan soleh

soleh ngan ijat
ni,aku nk mperkenalkn jurulatih2 yg guide bdak2 bru ni kt blik...yela,cre nk psang cdar cmne,nk uruskn pberian brg2 layout..de 80 org sumenye,tp aku kasi korg tgk 2-3 org ckupla...hahaha

ijat tapaw

pijul

alex


pok dent

pok dent,alex n apiss kupiss


next aku nk introduce bdk2 pdftar plak..diorg pn pnting gak,tnpa diorg,adik2 baru ni x dpt la nk mneruskn hjat nk msuk UPNM ni,hahaha

lwt da aku..diorg da nk ttp kdai da

muke kpenatan ke?

vima bajet cute,hahaha
dr td smbang sal adik,tp xde pn mke adik2 kn??hahaha..nah korg,tatap la muke adik2 ni sblm tpanggang dek kpanasan tunas wira,6 minggu kot..mmg abes la muke cute,jambu,n seangkatan dgnnye,btukar jd bontot kuali,hahaha





eerrr..yg ni xde kaitan ngan adik baru
so,mmg arini sgt meriah...akhirnya,hidup gak suasan UPNM yg sblm ni sunyi sepi..yela,sume da cti,kcuali intake 2008 yg tpendek ctinye,huhuhu


aku pn nk gak posing..hehehe
ok la,stakat ni jerla cter aku..aku da pnt da,nk tdo,ptg td pn tdo smpai kul 6...ltih pnye psal...

lpe la plak...sblm pulang ke rumah,jom mjamu slera,n menu yg disediakn mmg sedap...nasi warna ngn ayam msk merah..pehh..desert oren,air sirap bndung

mkn pencuci mlut da...hahaha

nti de pape cter yg best,aku cite lg ngan korg sume,ok??

hahaha..
salam..
have a nice day

4 comments:

  1. semangat betul abg2 n kakak2 senior ni sambut adik baru ek :)

    ReplyDelete
  2. emmmmm semoga semangat waja abang2 dan kakak2 diturunkan kepada adik2 tu...

    ReplyDelete
  3. cik sammy:smgt ke??ntah la,hahaha
    L M: insya-Allah..kalo diorg x byk kerenah

    ReplyDelete
  4. semangat yang "ada makna" tu hehehe

    ReplyDelete