Teman Seperjuangan

Saturday, July 16, 2011

Summer Camp Kongkoi Pt 1

salam...
arini aku nk cite psl experience aku semasa menjalani latihan kt Kem Kongkoi,Jelebu at Negeri Sembilan.
latihan bermula pd 11 -14 Julai 2011 yg lps...
tp aku n member2 aku terpilih as an advanced party to go there....
so,kitorg gerak sehari awal iaitu 10 hb yakni hri ahad...
huh...tlepas time rest,hahahaha

di dlm kenderaan 3 tan sblm bgerak
kitorg dijangka bgerak ke Kongkoi pd jam 2 ptg...tp disebabkn de sdikit mslh,perjalanan tdelay smpai kul 3 lbh..kalo x slh la..peh..bpeluh gak la nk mnunggu,da la ujan plak...sedap gler pekena pisang greng ngn kopok lekor dlu sblm grak...

di dlm 3 tan tu..kitorg blh dlu pekena pisang goreng ngan vanila coke + susu...rupe2 nye penangan air 2 akan msbbkn kitorg suffer dlm pjalanan 2..nk tau nape?nti aku cite kt korg slow2...

omar sdg teku mdgr..tp dgr pe ek?

antara ahli2 3 tan kump 1
mula2 perjalanan mmg seronok...bajet blh kaco awek2 yg bjln2 kt tepi2 jln...mlalak...memekik2 cm monyet kt utan,menyembang...stap kenderaan 2 pn bwk laju jer kt highway...mmg seronot la....tp rupa-rupanya ujan x smpai ke ptg...die stop smpai tghari jer...

ni adalah antara mangsa,hahaha
ble da msuk jln bgunung -ganang,lps dr ulu langat,stap 2 blh bedal gak bwk laju..da la jln bengkang -bengkok...saat 2 mle la rase pening2,perut pn rase mual2 jer...nk tkluar segala isi dlm prut..aku pn da rse cm2 gak...tp kntrol..de plak la mber2 aku yg dok ngisap,bpinar bjik mata aku..sbb 2 la aku cver idung aku ngn jungle hat..

ni org len pnye muntah,huhuhu...
mengikut sumber2 yg blh dipercayai...de la 5 org yg 'tkorban'..antara yg tkorban ialah Alex,Pen,Luq,Soleh,Shidin....de lg tp da tlupe sape...huhuhu..haru gak la time 2..

tanker is not the victim
perjalanan nk g ke kongkoi 2 plak mkn mse 2 jam....so,blh bygkn la cmne thp pningnye cmne...adoiii..kalo dpkirkn blk...aish...mua gak tkeluar isi perut aku skrg...

men racin2 antara trak aku ngn trak blkg....
bila time corner,aku prasan tyr blkg trak 2 cm nk ptong tyr depan jer...
aku tgk trak blkg ngn trak aku bkn men laju lg..time corner blh lg press minyak..fuhh...mlambung2 gak la kitorg yg de kt blkg..nseb baek x jd kes tcium mber sndri..kalo de gak..mau mimpi ngeri sbln....

aish...korg kne rsai pe yg aku citekn ni...pd mber2 se 3 tan ngan aku..mst korg pham kn2...hahaha

antara yg tselamat...Alex jer tkecuali,hahaha
stelah mnempuh pjlanan yg mmabukkn.akhirnya kitorg smpai gak kt Kem Kongkoi kul 5 lbh..pas set brg pe yg ptt kitorg trus grk ke khemah pnginapan...aku mle2 duk kt khemah no 2..tp esoknye bpndah ke khemah no 1 cz nk bg tmpt kt mber2 aku yg xsmpai esoknya..

sesi posing di Kongkoi..
siyesly,time kitorg g suasana suram tp kt Kongkoi,x ujan pn..cerah spnjg mase...kire bbeza la ngn siri2 sblm ni..asyik ujan jer memanjang...

pemandangan dr tapak khemah
siyesly,accomodation kitorg ni lbh baek dr pe yg kitorg pnh alami kt siri2 sblm ni...dlu nk mandi mmg susah...sbb 2 3 ari latihan x pnh mndi..skrg wlaupn x mndi pg,tp tghari or mlm da blh mndi da...tmpt tido pn slesa gak..alhamdulillah sgt2..

ni la tmpt budak2 mlpskn pnt,tido n etc..
hahaha..xtvt pertama yg kitorg wt ialah.....MASAK!!!!
yela,ration tempur da dpt..keje xde...so keje masak jerla...da masak, makan plak..mmg terbaek pnya,hahaha

Pok Dent posing baek punyeee!!!
malam pertama di Kongkoi kami lalui ngn gumbira n mlm 2 kitorg mkn nasik goreng ngan ikan masin,stap sajian yg masak...kitorg x perlu lg mkn gne ration lg cz stok ration akan bmule pd esoknya...huh..sedap gler..
mlm pertama beralaskn ponco n tidoq di khemah
mlm 2 mmg mlm yg pnjang cz da xde xtvt yg blh wt...lps mkn aku ngan penang lpk2 jp kt ruang mkn cz tggu bteri kmera dicas....bdk2 len da stat wt unggun api..dok nyembang2,,peh..mmg best gler...mlm 2 gak mmg sgt sejuk...msing2 dok brebut pkai stokin cri ponco wt selimut...de yg lg thrill,duk rpt2 kt unggun api smata2 nk pnskn bdn..aku?duk kt khemah,pkai stokin pas2 trik ponco jdkn slimut...sejuk mmg de,tp xde la smpai mgigil...hahaha
unggun api..
sekian saje ari pertama di Kongkoi...dun wori,de gak sambungan die nti...de 3 part kot,hahaha
slow2 aku cite kt korg ek...so korg lyn dlu....
sekian
Salam...

1 comment:

  1. nak ke sana tu ikut bukit putus ker... klu ikut sana pasti ramai yg x tahan kan

    ReplyDelete